News Flash:

Raliul Suediei: Patinaj pe 4 roti

17 Februarie 2011
1150 Vizualizari | 0 Comentarii
Raliul Suediei
A început WRC, Campionatul Mondial de Raliuri, cu prima etapă, din Suedia Noutatea absolută o constituie trecerea la maşini de clasă mică, dotate cu motoare supraalimentate de 1.6 litri

Trendul actual în industria auto este de a scoate maşini cu motoare din ce în ce mai mici, aşa numitul proces de "downsizing", fără a afecta însă foarte mult performanţele. Cei de la WRC par să se fi molipsit şi ei! Regulamentul tehnic al noului Campionat Mondial de Raliuri, renunţarea la motoarele de 2.0 litri de pînă acum şi trecerea la propulsoare supraalimentate de 1.6 litri. Limita de putere bate însă tot spre 300 CP! Dar cuplul va fi ceva mai mic, aşa că, pentru a compensa această lipsă, noile propulsoare vor fi supuse la turaţii mai mari. Restul reglementărilor tehnice sînt aproape identice cu cele pentru clasa Super 2000. In mare, doar turbina şi eleronul spate diferă. Dar nu trebuie uitate eliminarea diferenţialului central activ şi interzicerea padelelor pentru schimbarea treptelor de viteză de către FIA!

Tot pentru a face faţă schimbării, echipele au renunţat la bolizii "tradiţionali", precum Citroen C4 sau Ford Focus, şi au trecut la "grupa mică", reprezentată de modele ca Citroen DS3 WRC sau Ford Fiesta RS WRC.

Raliul Suediei: Patinaj pe 4 roţi


Prima etapă a WRC 2011, Raliul Suediei, oferă un spectacol unic, "ostilităţile" desfăşurîndu-se pe zăpadă şi gheaţă. Derapajele mai mult sau mai puţin controlate sînt la ordinea zilei, piloţii şi maşinile fiind extrem de solicitaţi. Tehnicile de pilotaj sînt cu totul altele decît pe macadam sau asfalt, bolizii de 300 CP glisînd aproape continuu, ca la patinaj artistic, în ciuda pneurilor speciale cu ţinte (cuie), vitezele maxime atinse bătînd spre 200 km/h. Ceea ce l-a determinat pe Ken Block, primul american din WRC, să afirme după primele probe speciale că "nu înţelege cum alţii merg cu aşa viteză". Şi Ken nu e un începător, el terminînd, de pildă, de două ori pe locul 2 Raliul Americii (2006 şi 2008), fiind pregătit pentru WRC de Markko Martin.

Raliul Suediei se întinde de-a lungul a 11 probe speciale, ce totalizează 351 de kilometri.

Echipe & Piloţi WRC 2011

Echipă Piloţi

1. Citroen Total - Sebastien Loeb* / Sebastien Ogier
2. Ford Abu Dhabi - Mikko Hirvonen / Jari-Matti Latvala
3. M-Sport Stobart (Ford) - Henning Solberg / Mads Ostberg / Matthew Wilson / Evgeny Novikov
4. Munchi's (Ford) - Federico Villagra
5. ICE 1 Racing (Citroen) - Kimi Raikkonen
6. FERM Power Tools (Ford) - Dennis Kuipers
7. Team Abu Dhabi (Ford) - Khalid Al Qassimi
8. Monster (Ford) - Ken Block
9. Petter Solberg (Citroen) - Petter Solberg
10. Per-Gunnar Andersson (Ford) - Per-Gunnar Andersson
11. Van Merksteijn (Citroen)  - Peter Van Merksteijn Sr. / Peter Van Merksteijn Jr.
12. MINI WRC Team - Kris Meeke / Dani Sordo
13. Brazil WRC (MINI) - Daniel Oliveira


Calendarul etapelor

1. Raliul Suediei: 13 februarie (zăpadă)
2. Raliul Mexicului: 06 martie (macadam)
3. Raliul Portugaliei: 27 martie (macadam)
4. Raliul Jordaniei: 17 aprilie (macadam)
5. Raliul Italiei: 08 mai (macadam)
6. Raliul Argentinei: 29 mai (macadam)
7. Raliul Greciei: 19 iunie (macadam)
8. Raliul Finlandei: 31 iulie (macadam)
9. Raliul Germaniei: 21 august (asfalt)
10. Raliul Australiei: 11 septembrie (macadam)
11. Raliul Franţei: 02 octombrie (asfalt)
12. Raliul Spaniei: 23 octombrie (asfalt)
13. Raliul Marii Britanii: 13 noiembrie (macadam)


Puncte-bonus, pe ultima specială

FIA nu a schimbat sistemul de punctaj pentru acest sezon. Cu o singură excepţie: pentru ultima probă specială se vor oferi puncte-bonus primilor trei clasaţi (3, 2 şi, respectiv, 1 punct). In rest, primii zece piloţi vor obţine, în mod obişnuit, 25, 18, 15, 12, 10, 8, 6, 4, 2 şi 1 punct.

Citroen a recuperat ieri

Vineri, în prima zi a Raliului Suediei, Sebastian Loeb (Citroen) a avut dificultăţi din cauza zăpezii foarte mari. El a plecat primul şi a netezit drumul pentru ceilalţi piloţi, ieri, septuplul campion mondial recuperînd pentru că n-a mai fost el deschizător de drum. De altfel, majoritatea probelor speciale de ieri au fost dominate de piloţii constructorului francez. De altfel, în proba specială 15, primele 4 locuri au fost ocupate de maşinile Citroen DS3. Inaintea ultimei probe superspeciale, care a avut loc aseară, în clasamentul provizoriu conduce Hirvonen, urmat de Ostberg şi Solberg, iar Loeb ocupa poziţia a 6-a.
calendarul etapelor
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2016 - Sport.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1985 (s) | 36 queries | Mysql time :0.032460 (s)