News Flash:

Dakar francez - Peterhansel si Despres, campioni fara dubii in 2013

21 Ianuarie 2013
574 Vizualizari | 0 Comentarii
Cyril Despres
Cei doi francezi care deţineau titlurile la categoriile cele mai importante ale Raliului-raid Dakar, la auto şi moto, Stephane Peterhansel, la volanul unei Mini, şi Cyril Despres, la ghidonul unei KTM, au câştigat, previzibil, dar surprinzător de detaşat, totuşi, sâmbătă, la Limache (150 km nord de Santiago de Chile, la încheierea ultimei speciale cronometrate) a 34-a ediţie a competiţiei, a 5-a desfăşurată în America de Sud, acum în Peru, Argentina şi Chile.

Mai mult decât atât, cei doi mari sportivi au cele mai multe victorii cumulate în cel mai mare raliu auto-moto-ATV-autocamioane. Astfel, Peterhansel a semnat a 11-a sa victorie (6 în moto, 5 la auto), iar Despres - al 5-lea succes, toate la clasa moto.

Primul a înregistrat un timp total de 38h32'39', după 14 etape începute pe 5 ianuarie la Lima, până la sosirea din Chile (8.570 km), urmat la peste 42' de sud-africanul Giniel De Villiers, pe Toyota, şi rusul Leonid Novoţki, pe Mini.

La moto, KTM a acoperit întregul podium: după Despres, încoronat cu timpul total de 43h24'22', urmează alţi 3 motarzi de la aceeaşi echipă, portughezul Ruben Faria, chilianul Francisco 'Chaleco' Lopez Contardo şi slovacul Ivan Jakes.

Această a 34-a ediţie, desfăşurată exclusiv pe coasta Pacificului, care, în paranteză fie spus a mărit enorm cheltuielile pentru concurenţii individuali veniţi din Europa, s-a decis destul de repede. La categoria moto, dominaţia KTM a determinat, clar, o strategie de echipă, adesea existând indicii clare că toată lumea a luptat pentru victoria lui Despres, la automobilism concurenţi de primă mână, precum qatarezul Nasser Al-Attiyah şi spaniolul Carlos Sainz, au fost nevoiţi să abandoneze, neputând crea o breşă în supremaţia Mini, cu ale lor Buggy fabricate şi preparate în California, dar victime unei mecanici deficiente. Practic, la jumătatea traseului jocurile erau făcute la cele două categorii dominante, cu KTM şi Mini fără rival.

Mai puţin mediatizate, celelalte categorii au avut bravii lor laureaţi. La autocamioane, dominaţia rusească şi a firmei Kamaz a fost totală, primele trei echipaje fiind din Rusia, pe maşini de la această marcă: 1. Eduard Nikolaev; 2. Ayrat Mardeev; 3. Andrei Karpinov.

La ATV, podiumul a fost ocupat, de asemenea, de utilizatorii aceleiaşi mărci, Yamaha, dar naţionalităţile au fost diferite: 1. Marcos Patronelli (Argentina); 2. Ignacio Nicolas Casale (Chile); 3. Rafal Sonik (Polonia).

Duminică, imensa caravană, cu peste 400 de concurenţi, însoţiţi de un veritabil orăşel, de 20.000 de persoane, campează în Santiago de Chile, nu înainte de a străbate o etapă 'de protocol', în fapt o defilare, prin capitala Chile, 150 kilometri fără nicio specială cronometrată, o promenadă după peste 8.000 km de cursă dură, pe dune de nisip, peste Cordiliera Anzilor, dar şi, lucru mai rar, peste râuri ieşite din matcă după 2-3 zile de ploi diluviene, în apropierea celei mai aride regiuni din lume, Arica. AGERPRES

stephane peterhansel auto-moto-atv-autocamioane
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sport.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1571 (s) | 35 queries | Mysql time :0.018332 (s)