News Flash:

Specificatiile motorului Ford Ecoboost de 1.5 litri, produs la Craiova

24 Aprilie 2013
700 Vizualizari | 0 Comentarii
motor ford
Ford a început la Craiova productia noului motor Ecoboost de 1.5 litri. Unitatea pe benzina va fi capabila sa dezvolte 180 de cai putere si va ajunge în China si SUA. Este vorba despre deja anuntatul propulsor pe benzina de 1.5 litri, de a carui productie va fi responsabila uzina din Oltenia.
Noul motor cu patru cilindri se va alatura la Craiova unui alt agregat pe benzina din familia Ecoboost, unitatea cu trei cilindri de 1.0 litri Ecoboost. Linia de productie va deservi nasterea ambelor motoare, personalul uzinei romanesti urmand sa se asigure de calitatea propulsoarelor ce vor ajunge sa puna în miscare modele vandute pe mai multe continente.
Noul motor Ecoboost produs la Craiova are o capacitate de 1.5 litri, 1498 de cmc mai exact, si vine cu injectie directa, un turbocompresor, tehnologia Twin VCT (Variable Cam Timing) si patru valve per cilindru. Raportul de compresie este de 10.22:1. Spre deosebire de unitatea 1.0 EcoBoost, noul 1.5 EcoBoost este construit din aluminiu, nu din fonta, asigurand o masa redusa.
Ceea ce intereseaza publicul larg este ce resurse va oferi unitatea pe benzina. Se pare ca Ford a reusit sa obtina nu mai putin de 180 de cai putere si un cuplu motor extrem de generos pentru un ”benzinar”: 240 de Nm.
Noua unitate va purta alaturi de capacitate si indicativul GTDI, care nu este altceva decat o abreviere de la Gasoline Turbo Direct Injection. Pentru a putea fi usor acceptat de publicul larg, dar si pentru a putea fi vandut în Europa, noul motor respecta normele de poluare Euro 5.
Cu toate acestea, oficialii Ford au refuzat sa dea informatii despre debutul agregatului pe Batranul Continent. Initial, acesta va fi vandut pe piata din China. Mai apoi va urma si cea din Statele Unite. Tot oficialii Ford au anuntat ca noul motor nu vine sa înlocuiasca actuala unitate Ecoboost de 1.6 litri.
Pentru productia motoarelor Ecoboost, Ford a investit 230 de milioane de euro la Craiova. Dintre acestea, 180 de milioane au fost necesare doar pentru asamblarea agregatului de 1.0 litri. Pentru unitatea de 1.5 litri s-au mai cheltuit alte 50 de milioane de euro. In prezent, pe linia de asamblare de la Craiova cele doua motoare ocupa fiecare cate 50% din capacitatea zilnica. Procentul ar urma sa scada sau sa creasca, în functie de cerintele pietei.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

ford craiova china sua familia ecoboost
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sport.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1585 (s) | 23 queries | Mysql time :0.012208 (s)